måndag 9 oktober 2017

Enchilada med köttfärs

Jag har varit sugen länge på att göra enchilada. Det är så gott! Och enkelt och smidigt till många.
Sen hade jag majs, tomater och gräddfil till. Behövs inte så mycket mer. En guacemole hade jag dock gärna haft till men jag hade ingen avocado hemma.
Perfekt helgmat eller varför inte fredagsmys :)
Receptet är från Santa Maria.

                              

Enchilada med köttfärs
4 port
400 g Köttfärs
1 msk Olja
1 påse Santa Maria Enchilada Spice Mix
1 pkt Santa Maria Tortilla Corn & Wheat Medium 8-pack
1 burk Santa Maria Chunky Salsa Medium 230 g
3 dl Riven ost
1 dl Gräddfil

1. Värm ugnen till 200°C.
2. Bryn köttfärsen med lite olja. Tillsätt kryddmix och stek i 2-3 minuter.
3. Tillsätt hälften av salsan och hälften av den rivna osten. Rör om och låt koka upp.
4. Fördela 2-3 matskedar fyllning på varje tortilla. Rulla ihop och lägg rullarna med skarven ned i en smord ugnsfast form.
5. Häll den resterande såsen över rullarna och toppa med resten av osten.
6. Gratinera i ca 10 minuter. Servera med en klick kall gräddfil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...