tisdag 27 juni 2017

Jamaican jerk tacos

Santa Maria har kommit ut med en serie som heter Street food med olika teman. Jag har tidigare testat deras indiska variant och nu var jag sugen att testa dessa jerk tacos. Tortillabröden man köper i denna serie är med kokos och peppar som ger en svag doft och smak. Sedan en mangosås och jerk krydda. Så det är väldigt enkelt att göra denna rätt, som är meningen. Mycket smak och mangosåsen är gudomlig. Det här var min typ av mat och jag kommer göra detta flera gånger. Så gott!
                                

Jamaican jerk tacos
4 port

500 g kycklinglårfilé 
1 påse Santa Maria Jamaican Jerk Spices
1 msk matolja
1 avokado
1 paket Santa Maria Coconut & Pepper Tortilla
1 påse salladsmix
1 burk Santa Maria Mango Sauce
1 dl crème fraiche

1. Sätt ugnen på 200°C.
2. Strimla kycklingen och blanda väl med kryddblandningen.
3. Lägg kycklingen i en oljad ugnsfast form och tillaga i ugnen i 15-20 min.
4. Gröp ur avokadon och skär i tärningar.
5. Värm bröden i stekpanna eller mikrovågsugn. Fyll med kyckling, avokadotärningar och sallad. Toppa med mangosås och crème fraiche.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...