onsdag 22 mars 2017

Kikärtsbollar i pitabröd

Jag prenumererar på Smakboxen som kommer varannan månad. I lådan finns flera spännande produkter och man vet inte innan vad man får. Så man är som ett barn på julafton när det är dags att hämta ut paketet och få se vad det finns där i. Den senaste smakboxen var nog den bästa hitills med många produkter som jag gärna ville smaka på. Bland annat så har Risenta kommit ut med några olika vegetariska mixer. Jag fick kikärtsbollar som är som falafel. Så det är en mix och som man bara blandar med hett vatten och sen gör bollar av och sedan tillagar i stekpanna eller i ugn.
Jag stekte dem i ugnen och det blev jättebra. Jag är alltid lite skeptisk till mixer men denna var över förväntan. Så jag serverade dem i stora pitabröd med avocado, sallad, tomater och gräddfil. Mycket fräscht och gott! Absolut nåt jag kan tänka mig att köpa om jag inte orkar göra egna falafel eller har ont om tid. Sen kan du servera det med hummus, couscous, i pitabröd eller hur du vill.

                                   

Kikärtsbollar i pitabröd

1 pkt Risenta Kikärtsbollar
Pitabröd
Avocado
Sallad
Tomater
Gräddfil

Tillaga kikärtsbollarna enligt instruktion på paketet.
Lägg sedan alla tillbehör och kikärtsbollar i pitabröd. Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...