onsdag 8 februari 2017

Stuvad spenat och fisk

Här är en klassiker från när jag var liten och som man fick när man bodde hemma. Stuvad spenat, panerad fisk och ägg :) Åt ni också det?
Jag har aldrig lagat detta själv och helt plötsligt för några dagar sen så blev jag jättesugen på stuvad spenat och ägg. Konstigt när man blir sugen på något bara så där. Så för första gången har jag nu lagat detta och det var jätteenkelt och gick snabbt. Och sååå gott!
Minnen från när man var barn :)
Jag gick inte efter något recept utan jag testa mig fram men nedan har ni ett recept på stuvad spenat.
                                

Stuvad spenat

2 msk smör
375 g djupfryst hackad spenat
2 ½ msk vetemjöl
3 dl mjölk
en nypa socker
salt och peppar
muskot, om man vill ha det

Smält smöret i en kastrull. Tillsätt spenaten, sockret och låt den tina på svag värme under lock.Vispa samman mjöl och lite av mjölken till en redning. Rör ner den i spenaten. Tillsätt resten av mjölken och låt såsen sjuda ett par minuter. Krydda med salt, peppar och ev lite muskot.

Servera med fisk och kokt ägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...