torsdag 7 juli 2016

Samurajkyckling

För ett tag sen laga jag en ny kycklingrätt som heter samurajkyckling. Receptet hitta jag hos Matplatsen. Det var en enkel och god rätt. Jag hade pasta till men går bra med ris, nudlar eller sallad om man hellre vill ha det.
Dock tycker jag det var lite luddigt med ingrediensen "kycklingkrydda". Vad är det?
Jag hade ingen kycklingkrydda utan tog lite allroundkrydda istället och det gick bra :)  Men krydda inte rejält med allroundkrydda för då blir maten väldigt salt. Ramlar jag på kycklingkrydda så ska jag se vad det innehåller för blandning.
Kul med lite ny inspiration.
                                

Samurajkyckling
4 port

4 kycklingfiléer
1 pkt bacon
100 g champinjoner
1 gul lök
Smör att steka i
1 liten burk taco sås medium
1 dl créme fraiche
1 dl grädde
Kycklingkrydda
Salt & peppar
Persilja

Bryn kycklingfiléerna i smör. Krydda med salt, peppar och rikligt med någon god kycklingkrydda. Stek i en annan panna bacon, svamp och lök tills de fått fin färg. Häll detta över kycklingen och tillsätt tacosås, grädde och creme fraiche. Låt puttra tills kycklingen är genomstekt och såsen tagit smak ordentligt. Smaka av med salt & peppar. Klipp tillslut över lite färsk persilja, så gott till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...