lördag 6 september 2014

Veckans matlista

Nu är det premiär för Karros matlista :) Vet att många har svårt att komma på mat att laga i veckorna och ibland behöver man lite nya idéer och tips. Lätt att det går runt på samma maträtter.
Därför tänkte jag nu testa att lägga ut en matlista en gång i veckan som kanske kan underlätta för er. Man kanske hittar nån ny rätt man vill testa eller ta hela veckans matförslag.
Jag lägger upp för måndag till fredag och så en veckans sötsak. Helgerna överlåter jag till er :)
Jag försöker variera så det är kött, fisk, vegetariskt, pasta, kyckling men det kan variera lite från vecka till vecka. Jag hoppas ni kommer gilla konceptet och hittar nån rätt som ni blir nyfikna på. Skriv gärna en kommentar om ni testar något, alltid kul att höra från er och vad ni tycker.
Ha en god vecka och helg!

Måndag: Bulgogi
Tisdag: Pasta med ugnsbakade tomater
Onsdag: Fetafylld lax
Torsdag: Sojamarinerad kyckling
Fredag: Tortillatårta
Veckans söta: Keylime pie i glas


                                             

2 kommentarer:

  1. Åh vad jag blev sugen på bulgogi. Mkt bra förslag!!! Måste bara inhandlade lite passande kött.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att höra! Hoppas du tycker om det :)

    SvaraRadera

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...