torsdag 11 september 2014

Medelhavspasta

Känns som jag är inne i ett flow med lite nya recept :) Kul att testa nytt men även bekvämt att laga sånt man vet att man gillar och kan.
Men nu måste jag tipsa om denna goda vegetariska pasta. Även detta recept kommer från tidningen "Elle Mat & Vin Vardagslyx". Har ni inte den tidningen så iväg och köp den. Mycket gott där i och enkla och snabba recept som är perfekt på vardagskvällarna eller varför inte helgen.
Denna pastarätt tog under 30 minuter att göra. Kommer göras flera gånger men nästa gång kommer jag tillsätta aubergine också. Det tycker jag är så gott. Kapris älskar jag så det kom verkligen till sin rätt här. Och dessa små mozzarellabollar är ju så goda. Att nåt kan vara så gott bara för att det är mindre format. Jag avsluta med nymalen svartpeppar. Jag och peppar har ett speciellt förhållande :)
                                           

Medelhavspasta
4 pers

1 zucchini (i tunna skivor)
2 msk olivolja
300 g linguine
3 vitlöksklyftor (krossade)
400 konserverade körsbärstomater
2 tsk balsamvinäger
några droppar tabasco
2 msk kapris (avrunen)
2 paket minimozzarella (á 150 g/st)
1 dl färsk basilika

Fräs zucchinin i olivolja några minuter på låg värme, vänd skivorna när det behövs.
Koka pastan i saltat vatten enligt anvisningar på förpackningen. Tillsätt vitlöken, tomater, balsamvinäger, tabasco och kapris i pannan med zucchinin och låt puttra i några minuter. Låt pastan rinna av, och vänd ner den i tomatsåsen.
Tillsätt mozzarella och servera med färsk basilika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...