onsdag 12 februari 2014

Tårta med rosor och halsband

Här är min senaste tårta jag har gjort. Min brors sambo fyllde år och önskade sig en tårta av mig. Hon ville ha samma smaker som förra årets tårta men dekorationerna fick jag fria händer. Det enda hon sa var att hon gillar rosa, blommor, pärlor, hundar och skog. Haha, rolig kombination.
Tyvärr blev inte veckan som den var tänkt och jag kom aldrig iväg och kunde handla det jag ville till mina dekorationer så jag fick ta av det jag hade hemma men rosor i två färger och så ett pärlhalsband i pärlemorskimmer blev det. Så jag är nöjd och födelsedagstjejen blev nöjd och det är huvudsaken.
Det är ljusa tårtbottnar och med fyllningarna halloncreamcheese och vit chokladmousse. Sedan spacklad med en vit chokladsmörkräm och täckt med vit fondant och dekorationer i sockerpasta.

                                  

                                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...