söndag 6 oktober 2013

Nonstop cookies

Här har det bakats kakor. Jag är nybörjare på kakor då jag aldrig bakar det men nån gång ska man börja :) Jag hade små mini-nonstop hemma så jag ville baka kakor med dem. Sen hade jag även chokladknappar som jag ville ha med. Kan aldrig bli för mycket :)
Jag är nöjd med kakorna och de blev goda. De åkte in i frysen och där håller de i ca 3 månader.
Perfekt att ta fram när man är sugen.
                                         

Nonstop cookies, ca 30 st

175 g avsvalnat smält smör
2 ½ dl farinsocker
1 dl strösocker
1 ägg
1 äggula
5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
100 g choklad
2 dl nonstop

Värm ugnen till 175 grader. Vispa smör, farinsocker och strösocker poröst.
Vispa i ägget och äggulan. Blanda de torra ingredienserna och rör ner dem i smeten.
Hacka chokladen grovt eller använd chokladknappar och rör ner även den tillsammans med nonstop.
Blanda till en deg. Rulla degen till små bollar och lägg på bakplåtspapper och tryck till bollarna lite lätt (de flyter sedan ut i ugnen).
Grädda ca 12-15 min.
Låt kakorna svalna något på plåten och lägg sedan över dem på ett galler för att kallna helt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...