torsdag 11 oktober 2012

Piementos med havssalt

I somras när jag och min syster var i storstan så åt vi tapas till lunch. En av rätterna var piementos och det var så gott! Nu har jag hittat dem i grönsaksdisken och tillagade dem hemma som tilltugg.
Lika gott resultat och jag kunde knappt sluta äta. Tar bara ett par minuter att tillaga och sekunder att äta upp ;) Nä inte riktigt men nästan. Så jag vill tipsa om detta fantastiska och goda tilltugg.


Piementos med havssalt


200 g piementos Padron
4 msk neutral olja
rikligt med havssalt


Stek chilis på hög värme i olja, ca ett par minuter.
Lägg över på papper och krydda rikligt med havssalt.

ÄT OCH NJUT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...