tisdag 21 augusti 2012

Fetafylld lax



Då var man tillbaka i vardagen igen. Semestern har rullat på med full fart och jag har haft en riktigt skön sommar. Min sista semestervecka har tillbringats hos en vän i Serbien så jag har fått njuta av 40-gradig värme, billig shopping och mat och vin. Härligt!
Men nu när vi är tillbaka så är det nu dags att börja laga mat och det härliga med höstens intåg är all god mat man vill göra efter sommaren.
Igår blev det lax här hemma och det är så smidigt när man vill att det ska gå snabbt och ändå nyttigt.
Så jag fyllde den med fetaost, citron och dill. Enklare än så blir det inte. Till det gjorde jag en färskpotatissallad och haricot verts. Supergott!

Blanda ihop fetaost, rivet citronskal, dill och svartpeppar till du är nöjd med smaken. Skär en skåra i varje portionslax och fyll det med röran. In i ugnen på 225 grader i ca 20 minuter. Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...