fredag 18 maj 2012

Minitårtor

Nu har jag ny dator! Så nu ska jag se till att bättra mig med inlägg :)

Jag har hamnat i cupcakes och tårtbak nu på sistonde. Jag har hittat sugerpaste som jag är nybörjare på att använda. Men kul är det men pilligt! Sött att äta och sen smakar de flesta vanilj och det är inte jag så förtjust i så man står inte och småäter av det precis. Men sen hitta jag vit sugerpaste som smakar marshmallows och det var mycket godare. Men jag tycker bakverken är finare att titta på än att äta dem men som tur är så finns det andra som äter :)

Igår kände jag för att göra tårta. Men jag ville testa på olika dekorationer så därför tog jag muffins och dela i 3 delar och fyllde dem med bärfyllning (grädde och bär). Sen gjorde jag en smörkräm och spacklade runt för att hålla ihop allt. Sedan gjorde jag en tårta med vit sugarpaste och rosa blommor och det är den jag är mest nöjd med.
De andra två har jag spritsat med smörkräm och två olika färger. Det var inte tänkt att de skulle se ut sådär men jag hade inte tillräckligt med smörkräm så jag fick göra det bästa av situationen.

Så idag kom min systers sambo förbi efter jobbet och hämtade dessa minitårtor och det passade även riktigt bra då det är hans födelsedag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...