fredag 2 mars 2012

Caprese

Det har varit en härlig vårdag idag. Solen har varit framme och himlen blå. Så härligt. Men jag har suttit inne och jobbat men har tittat ut och njutit.
Har varit sjuk denna vecka med halsfluss så har inte riktigt orkat uppdatera här. Men idag är det fredag! Underbart.
Ibland gör jag caprese till middag. Så gott och enkelt. Och ibland lyxar jag även till det med lite biff eller helst oxfilé men det blir det som finns till hands. Men kanske inget man väljer om man är jättehungrig.

Så detta behövs för 1 portion:

1 mozzarella
lätt soltorkade coctailtomater (zeta) eller vanliga coctailtomater
½ kruka basilika
Biff om man vill ha det till, som jag då skär i mindre bitar och steker till medium och saltar & pepprar
olivolja
balsamvinäger
flingsalt
peppar

Antingen kan man lägga ihop allt om man vill eller lägga upp på tallrik lite snyggt och sen strö över biffen avslutningsvis
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...