måndag 13 februari 2012

Karros italienska kyckling

Då var det måndag igen. Nya tag och nya maträtter att prova i veckan kanske?
Ska bjuda er på ett riktigt gott kycklingrecept som jag gjorde av saker jag hade hemma.
Så italiensk tema blev det. Funkar alltid eller hur? :)
Till det serverade jag svarta belugalinser som jag droppa lite citronsaft och tomater i så det blev lite roligare.
Nu har jag inte använt mått tyvärr utan höftar mig fram så det pröva er fram. Jag ger ungefärliga mått.


Karros italienska kyckling
2 port

2 kycklingfiléer
½ paket philadelphiaost
1 dl riven parmesan
3 soltorkade tomater, skurna i bitar
½ kruka basilika, finhackad
salt (inte så mycket då parmesanen är salt)
peppar
Prosciutto

Sätt ugnen på 225 grader.
Skär kycklingfiléerna nästan igenom. Vik upp och platta till dem lite om de är tjocka.
Blanda philadelphiaost, parmesan, soltorkade tomater, basilika, salt och peppar i en skål. Smaka av och tillsätt mer av något om ni vill.
Bred sedan fyllningen på kycklingfiléerna. Lägg sedan på övre halvan så du har en hel filé igen. Vira sedan prosciutto runt kycklingfiléerna. Stek dem sedan ett par minuter i stekpanna så de får en fin yta. Stek sedan klart kycklingen i ugnen till de är genomstekta och ej är rosa.
Låt kycklingfiléerna sedan få vila en stund. Skär sedan upp dem i skivor och servera med pasta, klyftpotatis eller vad ni känner passar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...