lördag 26 november 2011

Pasta Caprese

En av mina favoriter är sallad Caprese och nu har vi tagit det ett steg längre, till pasta Caprese. Mmm, så fantastiskt gott!!! Och att det går så otroligt fort att göra den är ännu bättre.
Receptet hittade jag hos Zeta. Och jag har gjort det ett flertal gånger, och redan imorrn är det dax igen :) Känns fräsch. Sen kan man ju lyxa till den om man vill med lite stekt/grillad oxfilé eller nåt annat kött. Då blir det snäppet godare :) Sen kan man öka/minska ner på det man vill av ingredienserna så det passar ens eget tycke.

Pasta Caprese
4 port

400 g Zeta Casa Di Luca Strozzapreti (jag väljer antingen denna eller annan virad eller räfflad pasta som kan ta åt sig oljorna)
2 askar coctailtomater (á 250 g)
2 Zeta Mozzarella (á 125 g)
1 burk Zeta Strimlade Soltorkade Tomater med balsamvinäger (140 g)
2 msk olivolja
flingsalt
svartpeppar
1 kruka färsk basilika
1 ask babyspenat (80 g)

Koka pastan enligt anvisning på paketet. Dela coctailtomaterna, skär mozzarellan grovt och blanda försiktigt med de soltorkade tomaterna och olivoljan. Salta och peppra. Riv ner basilikan och vänd försiktigt ner babyspenaten.
När pastan är klar, häll av vattnet och blanda sen snabbt ner övriga ingredienser med pastan och blanda om ordentligt. Servera!
Om man vill kan man gärna ringla över lite extra olivolja och lite nymalen peppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...