söndag 3 juli 2011

Noodlehouse

I veckan var jag och en vän ute och åt på restaurang. Vi hade bokat bord på en vietnamesisk restaurang som heter Noodlehouse och ligger på söder. Jag har hört mycket gott om detta ställe och min vän har varit där tidigare och sa att det var ett fantastiskt ställe. Man måste boka bord!
Vi delade på en förrätt som var friterade vårrullar. De skulle man rulla in i salladsblad med färska kryddor och sedan doppas i en sweet chilisås. Mmm, så gott! Vilka smaker.
Sedan beställde jag in Bräserade scampi med vitlök, tamarind, mango och chili på nudelbädd (översta bilden). Det var helt fantastiskt gott. Jag njöt av varje del av måltiden med mun och öga.


Min vän tog in Grillade jätteräkor på risnudelbädd med soya-honungssås.

Så jag kan varmt rekommendera denna restaurang. Jag ska snart se till att återuppleva denna mat. Kolla gärna in deras hemsida där ni även har menyn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...