tisdag 16 november 2010

Matmässa


I helgen så var mässan "Det goda köket" i Stockholm. En mässa som alltid är inbokad för mig och som jag alltid ser fram emot. Vet inte hur många år det är nu som jag har gått på den. Iår gick jag med min syster och mor. Det är mååånga montrar överallt. Först går man runt och tittar, smakar, dricker, trängs och njuter av alla dessa saker. Mot slutet ska man komma ihåg allt man ska inhandla och försöka hitta tillbaka till alla ställena. Lika virrig varje gång :)
Den här gången blev det parmesan, chips, salt och rökt korv och kött som fick följa med hem.
Bland dryckerna som jag testade så blev det mest mousserande och champagne och det är ju inte helt fel.
Drack även en mojito och en jättegod drink på jordgubbspuré och xante. Somrig och farligt god.
Testade även årets nya Blossa glögg X som iår har smaken saffran. Tyckte dock det var för svag smak av saffran. Men helt ok.
En mycket trevlig dag även i år på mässan. Ser fram mot nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...