söndag 6 juni 2010

Fetaostfylld lövbiff

Igår besluta jag mig för att äta lövbiff och fylla den med chevre. Tog upp det ur frysen och några timmar senare blev jag sugen på wok och ville äta det. Men då med kyckling och räkor. Varför kan man inte vara sugen på det man hade tänkt äta istället? Så jag gick för att handla till båda rätterna så kan jag ta dem dagarna som kommer. Men tappa all lust i den närmaste affären då flera saker till rätterna inte fanns. Så less man blir då. Och jag tvekade innan att gå dit och handla men trodde inte det skulle vara så illa. Hur svårt är det att inte ha chevre hemma? Ja ja, så jag tog min fetaost hemma istället. Fyllde lövbiffen med det och stekte. När det hade stekt klart så hällde jag i lite matlagningsgrädde, torkad rosmarin, lite balsamvinäger, salt och peppar. Smarrigt blev det. Till det hade jag färskpotatis. Blev så gott. Snabbt och enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...