onsdag 3 mars 2010

Panerad parmesankyckling


Igår fick jag ett bra middagstips av min mor. Jag hade idétorka på vad jag skulle äta till middag och när jag prata med min mamma i telefon så pratar hon om att panera kyckling i parmesan. Åh, det lät både supergott och snabbt. Hon tipsade även att man kunde blanda i örter i parmesanen så det blir lite mer smak. Sagt och gjort så när jag kom hem så gjorde jag iordning detta och till det blev det couscous och en sås på gräddfil och limeskal så det bryter av lite. Mycket gott.

Panerad parmesankyckling

Kyckling
Mjöl
Ägg
Parmesan
Örter (tex provencalska örter från frysdisken)
Peppar
Matolja

Skär kycklingen i strimlor. Häll upp mjöl, vispat ägg och riven parmesan med örter och peppar i 3 olika skålar eller djupa fat. Lägg kycklingen i mjölet och se till att kycklingen täcks. Sedan ner i det vispade ägget och sen över till parmesanen. Se till att kycklingen täcks med osten. Värm sedan upp olja i en stekpanna och lägg i kycklingen och stek den tills den är klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...