söndag 7 mars 2010

En dag hos föräldrarna

Igår tillbringades dagen hos mina föräldrar. Vädret var superhärligt med strålande sol och gnistrande snö. Vi satt ute på den inglasade altanen och fikade och solen värmde bra. Min mamma har testat sig på att göra surdeg så hon gjorde två limpor till under dagen och det blev väldigt gott.
När det var dax att äta så blev det en förrätt på sallad och breasola.
Varmrätt blev pasta med en lax- och broccolisås.

När melodifestivalen börja så blev det kaffe och brylépudding. Väldigt gott alltihopa. Man var mätt och belåten under hela dagen.

3 kommentarer:

  1. Hej! Brylepuddingen ser bra ut! Är det liksom crème brûlée men utan socker på eller? Den verkar ha nåt slags vätska i botten? Är det någon sås?
    -Jenni-

    SvaraRadera
  2. Hej Jenni! Det var min mamma som gjorde iordning brylépuddingen så jag har inte riktigt koll på det då jag aldrig har gjort det själv. Men det är inget socker på. Sen la vi inte upp dem på fat som man annars gör utan åt direkt ur formen så karamellsåsen hamna då i botten men det smaka lika gott ändå :)
    Förresten, nu blev jag nyfiken. Testade du på att göra macarons? :)

    SvaraRadera
  3. Jag har tappat bort min godistermometer och vågar inte prova utan den... Jag hoppas att den snart dyker upp (eller sen köper jag bara en ny) och sen blir det dags att laga dom!
    -Jenni-

    SvaraRadera

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...