söndag 7 februari 2010

Pasta med tomater, kapris och oliver

Idag gick maten fort att göra. Jag hade ingen som helst idé på vad jag skulle äta så jag tog en av mattidningarna som låg på soffbordet och letade upp ett uppslag med pastarecept som skulle gå fort att göra. Jag hitta ett par som jag valde bland men det föll sedan på detta. Det var gott men inget utmärkande. Det som retar mig när man gör sån här pasta är att när det serveras så ligger alla godsakerna i botten och inte fint fördelat som det är på receptet i tidningen. Vad är grejen?
Jag bytte ut de gröna oliverna mot svarta då jag tycker bättre om det.

Linguine med tomater, kapris och oliver

200 g linguine (eller 250 g färsk pasta)
250 g, cirka 15 körsbärstomater (halverade)
1 vitlöksklyfta (riven)
2 msk små kapris

1 dl gröna oliver (urkärnade och hackade)
4 msk olivolja
ett litet knippe gräslök (hackad)
salt och peppar

Koka pastan enligt instruktionen på förpackningen. Blanda tomaterna med vitlök, kapris, oliver, olivolja och gräslök. Salta och peppra. Häll av pastavattnet, men spara 2 msk av pastavattnet. Rör ihop allt. Servera.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig blogg! Hittade den först nu och märkte att du lagar såna saker som jag också brukar laga i min blogg (som tyvärr är för det mesta på finska). Ska börja genast gå genom dina inlägg och recept för inspiration:).

    Jenni - en ny och nyfiken läsare:)

    SvaraRadera
  2. Hej och välkommen Jenni. Jättekul att du hitta min blogg och att du gillar den. Jag hoppas du hittar lite recept :)

    //Karro

    SvaraRadera

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...