söndag 10 januari 2010

Nudlar med räkor och grönsaker

Jag har fortsatt att gå igenom mina alla mattidningar. Det är bra för då hittar man lite tips när inspirationen inte är på topp. Så jag fastna för det enkla med nudlar och lite wokade grönsaker och avslutade med lite räkor på toppen. Det var helt okej. Det var ju inget nytt i sig och man visste hur det skulle smaka. Det jag använde mig av är nedan.

Nudlar med räkor

2 paprikor i olika färger
1 squash
champinjoner
1 purjolök
2 vitlöksklyftor
½ tsk sambal oelek
salt, peppar
nudlar
räkor

Strimla paprikorna, skär squshen i bitar, skiva champinjonerna, strimla purjolöken och hacka vitlöken. Fräs detta i rapsolja eller smör. Smaka sedan av med kryddorna.
Koka nudlarna enligt förpackningen. Skala räkorna.
Lägg sedan upp nudlar och grönsaker och toppa med räkorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...