söndag 3 januari 2010

Enkel kyckling

Kyckling är en fantastisk ingrediens. Man kan göra så mycket med den. Den går snabbt att tillaga och det mesta passar ihop med den. Så idag blev det att ta det som fanns hemma för att få ihop en god kycklingrätt. Jag strimla ett par kycklingfiléer och brynte dem i smör. Sedan hade jag i en hackad vitlöksklyfta. Sedan hällde jag på mellangrädde, 1 tsk kycklingbuljong och ca 1 tsk sambal oelek. Sedan kryddade jag med salt och peppar. Sedan hade jag i sockerärtor och några droppar soya. Lät det koka ihop och serverade sedan det med nykokt bulgur. Gott! Som sagt, man behöver inte så mycket eller krångla till det för att det ska bli en god maträtt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...