fredag 20 november 2009

Min egna kyckling


Det har varit lite tyst på bloggen på sistonde. Jag är i nån matsvacka. Jag har ingen ork, ingen fantasi och inte sugen på nåt speciellt. Det är supertråkigt när man känner så här. Men förhoppningsvis är jag snart på G i köket igen :) Jag skyller på det ihärdiga regnandet och gråa vädret som hänger över oss.
Men idag är det fredag och är det inte kyckling som gäller då? :) Eller hur var det reklamen gick?
Iallafall så gjorde jag en egen påhittad variant idag. Och det blev jättegott och kommer göras igen. Väldigt enkelt och smidigt. Nyfikna?

Karros italienska kyckling

1 kycklingfilé
salt, peppar
soltorkade tomater, hackade
svarta oliver, hackade
färsk salvia, hackad
citron, finrivet
1 mozzarella

Jag delar kycklingfilén i två tunna schnizlar. Stek kycklingen i stekpanna så de får en stekyta.
Salta och peppra. Lägg sedan filéerna i en ugnsform.
Hacka tomaterna, oliverna och salvian och fördela blandningen över kycklingen.
Riv citronskal och strö över. Skiva sedan mozzarellan i skivor och lägg överst på kycklingen. In i ugnen på 225 grader tills kycklingen är genomstekt.

Servera med klyftpotatis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...