torsdag 24 september 2009

Restaruang Linguini

Om ca 3 veckor åker jag till Rom. Jag längtar, det ska bli helt underbart att få komma iväg. Mest orolig hur jag ska hinna med och äta allt jag vill :)
Så igår var jag och min kompis (som jag ska åka med) på en italiensk restaurang och värmde upp. Vi testade en ny restaurang för oss båda. Den heter Linguini och ligger på Frejgatan. Det var en liten mysig restaurang som låg under gatnivå. Tyvärr lägger jag inte upp några foton då det var för mörkt för att få bra kort. Det stod ett tänt ljus på varje bord så det var inte så lätt. Men maten var helt underbar. Jag åt pasta med scampi och kronärtskockshjärtan och sjävklart ett glas vin till. Avslutade med en espresso och tiramisu. Jag älskar tiramisu och kan inte välja annat om jag är på italiensk restaurang. Men jag orkade inte ens äta upp efterrätten!!! Men jag rekommenderar verkligen restaurangen och mitt råd är att boka bord då det är litet och det var fullt med folk hela tiden. Pastarätterna ligger mellan 135 - 175 :-.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...