fredag 11 september 2009

Lyxlunch på NK

Idag gick vi ut och åt lunch. Har nästan varit matlådor hela veckan. Så vi lyxa till det idag och gick och åt på Entre på NK. Jag har alltid svårt att välja (jag vet, pinsamt i-landsproblem). Jag äter nästan alltid deras räksallad, den är helt oslagbar men kostar den 149 kr så ska den vara just det. Men idag gick jag på mitt andraval. Det blev en chevre chaud - varm getost med fikonmarmelad och rostade pinjenötter på toast och med sallad. Den är supergod och man blir riktigt mätt för det är inte lite getost på. Lite billigare dock - 14 kr iallafall :)
Men så här dyra luncher äter vi inte ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...