tisdag 8 september 2009

En träff med Gordon Ramsey


Idag var Gordon Ramsey på NK för att signera sin nya kokbok. Jag tycker Gordon Ramsey är en fantastisk kock och jag älskar hans olika teveprogram. Jag har följt honom länge och han är en stor favorit inom restaurangvärlden. Så när jag hörde att han skulle komma till stan för signering så var jag inte sen att haka på. Han skulle bara vara på plats en timma och det var redan lång kö när jag dök upp och kön blev längre och längre och fortsatte utanför varuhuset. När en halvtimma hade gått så kom personalen fram till oss där jag stod och sa att det var inte säkert att vi skulle hinna fram så att vi var beredda på det. Jag stod där nervös och hoppades på att hinna. Den sista kvarten ser jag personalen peka på en kille nån meter bakom mig och säger att han är den sista som kommer fram. Phu, vilken lättnad jag kände. Jag försökte ta kort men det var svårt att få några bra. Hade jag haft någon med mig så hade jag bett denne ta kort på mig när jag var framme hos Gordon men nu blev det inte så. Det var nervöst att gå fram till honom och vi hann byta lite ord med varandra. Jag tog chansen och fråga om kunde få en kram och han var inte svårövertalad :) Efter kramen så fråga han om jag skulle komma tillbaka imorrn med för en till, haha jag älskar hans humor och att han har glimten i ögat.
Den här dagen kommer jag leva länge på.
Ikväll börjar Hell´s Kitchen och jag kommer sitta bänkad framför tv:n :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...