tisdag 28 juli 2009

En dag i Stockholm med lunch och fika

Idag var jag och min syster i Stockholm för att shoppa. Vi skulle äta på en koreansk restaruang men tyvärr så hade de semesterstängt. Så vi promenera vidare till Vapiano som är en italiensk restaurang. Deras koncept är lite annorlunda. Man beställer det man vill ha och så får man stå kvar och vänta medans de lagar maten framför en. Lite kul och annorlunda. Jag åt pasta med scampi, tomatsås och vitt vin. Min syster åt scampi, gräddsås, pesto och spenat. Båda rätterna innehöll mycket av vitlök och chili. På borden står lite färska kryddväxter och oljor.


Efter den goda lunchen så fortsatte vi vår shoppingtur. Lite senare hamnade vi på chokladfabriken där det skulle inhandlas lite praliner. Så vi slog till med en fika där också. Jag tog varm choklad med marsmallows och syster tog en caffé latte. Till det även några praliner till. Åh, jisses va gott det var.

När vi satt och fikade så kom en i personalen till oss med ett smakprov på en efterrätt han hade gjort. Det var nån chokladmousse som var helt fantastiskt god.

Så dagen var helt perfekt. Shopping och god mat med lite choklad som avslutning. Kan det bli bättre? :)
Rekommenderar Er verkligen dessa ställen.
Men Vapiano skulle jag nog inte välja som första hands val för middag. Lokalen på Stureplan är stor och ljudnivån kan vara rätt hög.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...