onsdag 3 juni 2009

Matlagning hos Cajsa Warg


Igår hade vi en aktivitet med jobbet. Vi var 16 st som var på butiken Cajsa Warg och lagade en 3-rätters middag ihop. Butiken ser ut som en gammeldags lanthandel med en massa härliga varor. Jag hade aldrig varit i butiken tidigare och trodde det var en liten butik men jag blev positivt överraskad. Så mysig butik så dit ska jag ta mig inom en snar framtid och kolla in lite närmare. I källaren har de 3 kök där man kan boka in sig och laga mat ihop tillsammans med en kock som ger tips och råd under kvällens gång.
Vi blev indelade i 3 grupper. Jag hamnade i dessertgruppen. Inte helt fel. Några av kollegorna hade valt ut vad vi skulle äta. På hemsidan http://www.cajsawarg.se/ kan ni se vilka alternativ menyer som finns samt hur det fungerar.
Vi fick börja med att gå igenom receptet och sedan gå upp i butiken och plocka med oss det vi behövde till våra rätter. I min grupp var vi 5 st som vi delade upp oss på olika delar av desserten. Nedan står jag och ordnar äggen till våran chokladfondant.





När sedan alla köken var klara med sitt så satte vi oss till bords och blev serverad förrätt och den bestod av oxfilétartar med tryffelmajonnäs. Det var jättegott!

Sedan körde varmrättsgänget på och fixade iordning det sista och det blev röding med grillad sparris och citronrisotto, mmmmm....

När vi hade låtit detta smälta så satte vår grupp igång med Le Grand Finale!!!
Den bestod av chokladfondant med hallongranité och vit chokladsås. Det var rena rama drömmen. Jag är en chokladfantast och den här var helt otroligt god. Varm med rinnigt innehåll. Oj oj oj...

En jättelyckad kväll med massa god mat och dryck. Kan verkligen rekommendera detta!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...