onsdag 27 maj 2009

Krämig snabbpasta


Fick inspiration till dagens rätt från matbloggen Kryddburken. Det var färsk tortelloni med gräddsås. Jag köpte färsk tortelloni fylld med kronärtskocka. Jag koka dessa i ett par minuter och sen hällde jag av det i ett durkslag. Sedan hällde jag i grädde, hackade valnötter och färsk spenat i kastrullen och lät det koka upp lite snabbt och sedan hade jag ner tortellonin i såsen och rörde om så allt blandades. Sedan lades det upp i en djup tallrik där jag rev parmesan och krydda med peppar och avslutade sedan med solrosskott. Det var kanongott! Enkelt, snabbt och lyxigt.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Trevlig blogg - den påminner lite om min matblogg (Pinglans mat). Hittade hit när jag kollade på Bloggtoppen.
    Ugnsbakad kyckling med soja och chutny såg supergott ut. Det ska jag prova!

    Pinglan

    SvaraRadera

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...