måndag 13 april 2009

Fläskfilé i sås



Köpte fläskfilé häromdagen och idag letade jag recept på nåt gott. Hittade ett recept med fläskfilé i pepparsås och då skulle man ha i arla kökets lätt créme fraiche med 4 peppar & vitlök men när jag gick till affären (2 st tillochmed) så fanns den inte. Finns den inte i sortimentet längre eller hade jag bara otur att mina butiker inte hade den?
Då fick det bli ett egetkomponerat recept istället. Det blev en god middag till slut.
Till detta serverade jag färsk fettucinne.

Fläskfilé i paprika och chilisås.
4 port

500 g fläskfilé
smör
salt
peppar
1 röd paprika
sockerärtor
2 dl Arla créme fraiche med paprika och chili
1 vitlöksklyfta
½ dl cornichons

Skär fläskfilén i skivor. Kärna ur och strimla paprikan.
Bryn köttet i smör i en stekpanna. Salta och peppra.
Tillsätt paprikan och låt den fräsa med och lägg sedan i sockerärtor.
Rör i créme fraiche och cornichons. Pressa i vitlöken.
Låt koka under lock 2-3 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...