tisdag 28 april 2009

Fiskminne

När jag var liten så åt vi ibland torsk med sån här fransk mix man köper i affären som man blandar ut i smör och vatten och lägger på det frysta fiskblocket och sen fick man hemgjord potatismos till. Det var gott men kanske inget man längtade efter som barn och ungdom. Men igår blev jag så sugen på det bara sådär. Kom och tänka på det så idag gjorde jag det. Gjorde potatismos och det smakade precis som om det var mina föräldrar som hade gjort den. Jag har alltid haft lyxen att få hemgjord potatismos hemma så nåt pulvermos kommer inte innanför dörren hos mig inte. Så det blev en jättegod middag idag och lite minnen kom tillbaka när det smaka som man kommer ihåg det. Man glömmer lätt bort vissa rätter ibland men tur att man kommer på dem ibland igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...