tisdag 10 mars 2009

Texas Long Horn

Ikväll hade jag stämt träff med min goda vän Matilda över en bit mat. Som alltid när vi ska ses så har vi svårt att bestämma vart vi ska äta. Det finns faktiskt många restauranger i Södertälje, det är en av de restaurangtätaste städerna i Sverige. Men valet stod sen mellan Texas Long Horn och en nyöppnad restaurang som vi inte alls vet nåt om. Vi vågade inte chansa utan ville ha ett säkert kort så det blev Texas. Och gott var det! Det blev grillad entrecote, majskolv och bakad potatis. Jag njöt! Självklart blev det dessert också. Det första jag såg när jag fick menyn var "Oreo cookie pie", oreokakor är nåt jag är otroligt svag över. Såååå god dessert men som min vän sa:" Det ser ut som det är barn som har dekorerat desserten". Det var otroligt mycket grädde och det täckte nästan hela pajen. Ja, ni ser ju själva :) Men mäktig var den för jag orka mindre än halva och sen var man nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...