fredag 27 mars 2009

Middag på Italiano

Igår torsdag hade jag bokat bord för mig och en vän på restaurang Italiano på Nybrogatan/Riddargatan. Ett populärt ställe och det var flera som fick vända i dörren när det inte fanns några lediga bord. Ett litet mysigt italienskt ställe med bra service och supergod mat. Tyvärr var ljudnivån lite för hög. Det var svårt att höra vad den andra sa men emellanåt sänktes volymen när det tidvis var mindre gäster. Jag gillar mysfaktorn där, det är lite tegelstensväggar, mycket värmeljus och röd/vitrutiga dukar. Man hör ju själv hur italienskt det låter :)
Jag ursäktar kvaliteten på fotona men det var mörkt och ett värmeljus på bordet.
Till förrätt blev det bruschetta med tomater, olja, vitlök, lök, chili och persilja.
Varmrätt en fettuccine med bland annat scampi, räkor, vongole, blåmusslor, coctailtomater, vitt vin och avokado. Otroligt gott och varmt rekommenderat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...