tisdag 24 februari 2009

Semledagen



Åh, jag har längtat efter den här dagen. Jag älskar semlor och självklart så har jag mumsat på en idag. Vi hade turen att få semlor till mötet på jobbet så det var väldigt uppskattat. God var den också :) Jag tycker om att när man tar upp ämnet semlor bland folk så har alla en åsikt om hur den ska vara och hur den ska avnjutas. Tänk att en liten bulle med grädde och mandelmassa är en stor grej hur den ska vara. Se bara på alla dessa tester i varje tidning. Självklart har jag också en åsikt hur "min" favorit ska vara och avnjutas. Min ska ha mycket grädde, ej för söt grädde och absolut inte blandad med mandelmassa. Mandelmassan ska vara mjuk och lite "krämig" och inte ligga som en stor klump mitt i bullen. Jag äter locket först och sen äter jag resten.
Hur vill ni ha er semla och hur äter ni den helst?

1 kommentar:

  1. Om jag får välja så tar jag en semla med klump i och inte allt för mycket grädde. Men jag varierar gärna med att ha varm mjölk till eller att ha mandelmassan i grädden (som semlan jag år igår som var jättegod). Fast undrar om inte det optimala är både klump och att ha det inblandat i grädden?

    SvaraRadera

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...