onsdag 11 februari 2009

Lammfärsbiffar

Idag blev det lammfärsbiffar med raita (yoghurtsås). Har gått och tänkt på dem flera gånger och nu var det äntligen dax. Det här receptet kommer från min favoritsamling. Det som är "grejen" med dessa biffar är att det är citron och spiskummin i. Det blir otroligt god smak. Visst ser det gott ut? Här har jag serverat med bulgur men det är även gott med klyftpotatis eller rostade rotfrukter.
Receptet finns nedan.

Lammfärsbiffar
4 port

600 g lammfärs
1 gul lök
1 ägg
1 tsk spiskummin
1 tsk rivet citronskal
1 ½ msk citronsaft
2 msk matlagningsyoghurt
salt och peppar
olja till stekning

Skala och finhacka löken. Blanda färsen med ägget, löken, spiskumminen, citronskalet, saften och yoghurten. Krydda med salt och peppar. Forma färsen till biffar. Stek biffarna i olja tills de är helt genomstekta.

Karros raita


Matlagningsyoghurt
Vitlök
Cayennepeppar
Mynta

Blanda ihop tills ni är nöjda med kryddningen

1 kommentar:

  1. Åh vad gott det ser ut. Jag har lagt din blogg till mina favoriter. Här kommer jag att finna mkt inspiration.

    Kram Sara

    SvaraRadera

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...