söndag 15 februari 2009

Enkel och god pasta


Igår ville jag ha nåt som gick fort, var enkelt och som är gott. Jag har en pasta som jag gör emellanåt och det blev den igår. Det finns en restaurang i Stockholm som heter Vapiano där man står och tittar på när de tillagar maten. Det var där jag åt denna och sen testa jag att göra den hemma och nu tycker jag min är godare. Men jag använder chilipeppar på burk som finns i affären. De är väldigt starka så det är inte många "flakes" man behöver. Första gången får man vara lite försiktig och sen kan man krydda på mer om man vill ha mer hetta.
Jag tar allt efter egen känsla och beroende hur mycket smak man vill ha.

Pasta
Olivolja
Vitlök (hackad)
Chilipeppar (torkad på burk) eller färsk
Coctailtomater (skurna i mindre bitar)
Basilika (tar jag om jag har hemma)
Parmesan

Koka pastan. Värm upp olivolja i en stekpanna och häll i hackad vitlök och chilipeppar och låt fräsa. Se till att det inte bränns. Ha i coctailtomaterna och rör om. Häll av pastan och häll i det i stekpannan och rör om. Ha i basilika om du vill. Häll upp pastan i en djup tallrik och stö över riven parmesanost och njut.

1 kommentar:

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...